OTKA és egyéb hazai projektek
OTKA és egyéb hazai projektek
OTKA pályázatok
OTKA Kutatási témapályázat
Témavezető | Projektazonosító | Konstrukció | Projekt címe | Projekt kezdete | Projekt zárása |
---|---|---|---|---|---|
Urbán Róbert | K146836 | K_23 | Kognitív, metakognitív és érzelemszabályozási mechanizmusok a megterhelő élethelyzetekkel való megküzdésben | 2024.01.01. | 2027.12.31. |
Dorner Helga | K147025 | K_23 | Nemzetköziesítés itthon az egyetemi ökoszisztéma szolgálatában: szervezeti dimenziók vizsgálata oktatói, hallgatói és támogató munkatársi perspektíván keresztül | 2024.01.01. | 2027.11.30. |
Simonovits Borbála | K147169 | K_23 | A közösségi mobilitási szolgáltatásokkal kapcsolatos társadalmi bizalom, részvétel és kockázati tényezők. Hogyan lehet ösztönözni a közösségi mobilitási szolgáltatásokban való részvételt Magyarországon? | 2024.01.01. | 2027.12.31. |
Krekó Péter | K147292 | K_23 | Az összeesküvés-elméletek szorongás-paradoxona: milyen feltételek mellett erősíti a szorongás az áltudományos egészségügyi hiedelmeket? | 2024.01.01. | 2027.12.31. |
Kökönyei Gyöngyi | K143764 | K_22 | Mentális egészség kisiskoláskortól időskorig: a rágódás kulcsdimenzióinak vizsgálata | 2022.11.01. | 2026.10.31. |
Felvinczi Katalin | K143732 | K_22 | VÁLTOZÓ TÁRSADALOM – VÁLTOZÓ ADDIKCIÓK? - Az Országos Lakossági Adatfelvétel Addiktológiai Problémákról (OLAAP) 2023. évi 6. hulláma | 2022.10.01. | 2026.06.30. |
Kende Anna | K138429 | K_21 | A csoportközi szolidaritás pszichológiai háttere |
2021.12.01. |
2025.11.30. |
Köteles Ferenc | K137724 | K_21 | A propriocepció pszichológiai aspektusai |
2021.09.01. |
2025.08.31. |
Németh Ágnes | K139265 | K_21 | Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása - a serdülőkorú magyar lakosság reprezentatív egészségfelmérése |
2021.09.01. |
2025.08.31. |
Rácz József | K135629 | K_20 | A szélsőségesen deprivált élethelyzet szociológiai- pszichológiai- egzisztencialista csapdája: a jelenorientáció és a pszichoaktív anyag-használat | 2020.12.01. | 2024.11.30. |
Alexander Logemann | K131635 | K_19 | Mechanisms of self-regulation | 2019.12.01. | 2025.06.30. |
Németh András | K127937 | K_18 | A magyar neveléstudomány múltja és jelene – diszciplínafejlődés, tudományos kommunikáció (1970-2017) | 2018.12.01. | 2024.11.30. |
OTKA Fiatal kutatói kiválósági program
Témavezető | Projektazonosító | Konstrukció | Projekt címe | Projekt kezdete | Projekt zárása |
---|---|---|---|---|---|
Horváth László | FK146998 | FK_23 | A mesterséges intelligencia pedagógiailag tudatos használata és adaptálása a felsőoktatási intézmények tanítási-tanulási gyakorlatában | 2024.01.01. | 2027.12.31. |
Polner Bertalan Kristóf | FK142765 | FK_22 | A bizonytalanság feldolgozása és a mentális egészség | 2022.12.01. | 2026.11.30. |
Kemény Ferenc |
FK142979 |
FK_22 | A statisztikai információ szerepe az olvasásban és helyesírásban | 2022.10.01. | 2026.09.30. |
Aranyi Gábor | FK143095 | FK_22 | A számítástechnikai gondolkodás fogalmának elméleti fejlesztése | 2022.10.01. | 2026.09.30. |
Simor Péter | FK142945 | FK_22 | Álmok, emlékek és érzelmi működés az alvó agy hálózataiban | 2022.10.01. | 2026.09.30. |
Tauzin Tibor | FK143217 | FK_22 | Korai nyelvtanulás csecsemőknél a kommunikatív jelzések strukturális szabályszerűségei alapján | 2022.09.01. | 2026.08.31. |
Kovács Kristóf |
FK138971 |
FK_21 | A specifikus kognitív képességek természete és meghatározói |
2021.09.01. |
2025.08.31. |
Reinhardt Melinda |
FK138604 |
FK_21 | A nem öngyilkossági szándékkal történő szándékos önsértés és az önszabályozás kapcsolatának feltárása bio-pszicho-szociális keretrendszerben |
2021.11.01. |
2025.10.31. |
Kun Bernadette | FK134807 | FK_20 | Különböző addikciós magatartásformák (munkafüggőség, problémás videojáték-használat és kannabisz-használati zavar) kognitív profiljának feltárása | 2020.11.01. | 2024.10.31. |
Kekecs Zoltán | FK132248 | FK_19 | Sham hipnózis: Egy minimálisan hatékony vagy placebo hipnózis indukciós technika hipnóziskutatásban használható kontrollhelyzetként való validálása | 2019.12.01. | 2025.06.30. |
OTKA Posztdoktori kiválósági program pályázat
Témavezető | Projektazonosító | Konstrukció | Projekt címe | Projekt kezdete | Projekt zárása |
---|---|---|---|---|---|
Arató Nikolett | PD146197 | PD_23 | Nevetni vagy jelenteni? - A cyber szemlélőkre ható faktorok és a cyberbullying prevenciójának vizsgálata | 2024.01.01. | 2026.12.31. |
Kasos Krisztián |
PD143491 |
PD_22 | Kognitív és fiziológiai szempontok funkciója a biofeedback szorongás csökkentő hatásában | 2022.12.01. | 2025.11.30. |
Oláh Katalin | PD143535 | PD_22 | A kötődési stílus kapcsolata a spontán és kontrollált tudatelméleti működéssel | 2022.12.01. | 2025.11.30. |
Bereczki Enikő Orsolya |
PD138723 |
PD_21 | Videójátékok és kreativitás az oktatásban: Növelhetik a videójátékok a tanulói kreativitást? |
2021.10.01. |
2025.09.30. |
Ferentzi Eszter |
PD137658 |
PD_21 |
Az interocepció kritikai vizsgálata |
2021.12.01. |
2025.08.31. |
Széll Krisztián |
PD138342 |
PD_21 |
Iskolai jóllét és reziliencia az alacsony társadalmi-gazdasági státuszú általános iskolákban |
2021.09.01. |
2025.08.31. |
Miklósi Mónika | PD134849 | PD_20 | Technológia-alapú viselkedésterápiás szülőtréning program fejlesztése a figyelemhiányos/ hiperaktivitás zavar és komorbid diszruptív zavarok megelőzésére és kezelésére | 2020.10.01. | 2024.10.31. |
Nagy Tamás | PD131954 | PD_19 | Az érzelmi arousal szerepe a média által kiváltott stressz-felépülésben | 2019.12.01. | 2024.06.30. |
Egyéb hazai pályázatok
Témavezető | Projektazonosító | Támogató | Konstrukció | Konstrukció neve | Projekt címe | Projekt kezdete | Projekt zárása | Elnyert támogatási összeg |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tóth-Varga Violetta |
2021-1.2.4-TÉT-2021-00013 | Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal | TÉT | Kétoldalú tudományos és technológiai (TÉT) együttműködés | Tempora et mores – Multidiszciplinális szemléletű tudástranszfer francia és magyar idősgondozással foglalkozó intézményekben | 2023.01.01. |
2024.12.31. |
2 500 000 Ft |