EDiTE konzorciumi projekttalálkozó, Brno

 Január 17-19. között került sor az European Doctorate in Teacher Education (EDiTE) Horizon 2020 projekt 4. projekttalálkozójára.

A találkozó fontos mérföldkő a négy éves futamidejű projekt (2016-2019) életében. Idén a projekt sikeres megvalósításának és lezárásának kérdései kerülnek az előtérbe. A fókuszban a 15 fiatal kutató disszertációjának megírása és megvédése, majd a projekt eredményeknek a hazai és nemzetközi szakmai közönséggel és oktatáspolitikai döntéshozókkal való megismertetése áll. A projekttalálkozón a projekt fenntartásának és folytatásának a kérdései is megvitatásra kerültek. A projektpartnerek egyhangúan támogatták az EDiTE program folytatásának és továbbfejlesztésének tervét.

A projekt irányító testülete elfogadta a brno-i partneregyetem által idén március 13-14 között szervezendő virtuális szeminárium programját, amely lehetőséget ad a konzorciumi közös kutatási programon (Transformative Tecaher Learning for Better Student Learning in an Emerging European Context) belül további együttműködésre. A testület jóváhagyta az ELTE PPK által június 11 és 15 között szervezendő nyári egyetem programját is. Ennek első két napján olyan nemzetközi konferenciára kerül sor, amelyet az ELTE PPK a norvég tanárképző intézmények konzorciumának doktori programjával (NAFOL) együtt szervez (korábban erről tudósítottunk a 26. és 50. hírlevelekben).

A projekttalálkozót megelőző napon Kari Smith (a NAFOL vezetője) tartott egész napos workshop-ot az EDiTE témavezetőinek és társ-témavezetőinek a témavezetés kérdéseiről, bemutatva az e területre jellemző globális fejlődési trendeket.

2018.01.24.