Átadták az ELTE Ígéretes Kutatója elismeréseket

Bemutatkoznak az ELTE PPK-s díjazottak: Garai-Takács Zsófia, Király Orsolya, Simonovits Borbála

2019.11.25.
Átadták az ELTE Ígéretes Kutatója elismeréseket

Az ELTE Tudományos Tanácsa tudományterületenként egyet ítélt nyertesnek, az elismeréssel járó egymillió forintos jutalmat idén összesen nyolcan vehették át november 22-én a Tudomány Kutatás Napja az ELTE-n címmel rendezett ünnepségen, közülük hárman az ELTE PPK munkatársai: Garai-Takács Zsófia, a Neveléstudományi Intézet adjunktusa, neveléstudományban, Király Orsolya, a  Pszichológiai Intézet adjunktusa, pszichológiában, Simonovits Borbála, az Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet adjunktusa, társadalomtudomány témakörben benyújtott pályázatára kapja az elismerést. 

GARAI-TAKÁCS ZSÓFIA (PPK KOGNITÍV FEJLŐDÉS ÉS OKTATÁS KUTATÓCSOPORT)

Kisgyermekkori fejlődés és fejlesztés: az iskolaérettséghez szükséges nyelvi és önszabályozási készségek óvodai fejlesztésének lehetősége, az óvodások iskolakezdéssel járó stressz kezelésére való felkészítésének hatékony módszerei

2009 és 2011 között kutatóasszisztens, majd 2015-ig doktorjelölt volt a Leideni Egyetemen. Doktori munkája során a digitális és papíralapú mesekönyvek hatásának metaanalízisét végezte. A doktorátus megszerzését követően kezdett az ELTE-n dolgozni, ahol megalapította a Kognitív Fejlődés és Oktatás Kutatócsoportot. 2018 júliusától az MTA Lendület programjának keretében Veres-Székely Anna Adaptáció Kutatócsoportjában dolgozik, több alprojektet vezet. Fő kutatási területe a kisgyermekkori kognitív fejlődés és fejlesztés, a nyelvi fejlődés, az írás-olvasás készségek fejlődése, a végrehajtó múködések fejlődése, a mesekönyvolvasás és az elektronikus mesekönyvek vizsgálata.

KIRÁLY ORSOLYA (PPK KLINIKAI PSZICHOLÓGIA ÉS ADDIKTOLÓGIA TANSZÉK)

A videójáték és az internet használatának  pszichológiája, rámutatva a negatív hatásokra, mint például a videójáték függőség, a videójáték-zavar, a problémás internet-, illetve a közösségioldal-használat

2011-ben nyert felvételt az ELTE Pszichológiai Doktori Iskolájába, ahol Demetrovics Zsolt témavezetésével a videojátékok problémás használatát és motivációs hátterét kutatta. 2014 szeptemberétől az ELTE Pszichológiai Intézet egyetemi tanársegédje, majd adjunktusa. 2017-ben ÚNKP ösztöndíjat nyert el, kutatott az angliai Nottingham Trent Egyetemen, a lengyelországi Karol Adamiecki Közgazdaságtudományi Egyetemen és a Ljubljanai Egyetemen. 2014-ben Sapere Aude Junior Díj-ban részesült, 2016-ban pedig elnyerte a Doktoranduszok Országos Szövetségének “Közösség a tudományért” díját. Fő kutatási területe a problémás videojáték-használat és a viselkedési függőségek.

SIMONOVITS BORBÁLA (PPK INTERKULTURÁLIS PSZICHOLÓGIAI ÉS PEDAGÓGIAI INTÉZET)

A kontaktus elmélet metaelemzése survey- és tesztmódszerekkel, továbbá esettanulmányokkal, különös tekintettel az Európában élő bevándorlókra; diszkrimináció és bizalom a közösségi gazdaságban

A nemzetközi IMPALLA program keretében Leuvenben szerzett MA diplomát szociálpolitikából. 2012-ben az ELTE Társadalomtudományi Karán szociológiából doktorált. Disszertációjában a diszkrimináció mérésével foglalkozott, ezen belül kiemelten a kontrollált kísérlet módszerének magyarországi alkalmazhatóságát kutatta. 2001 és 2018 között a TÁRKI kutatója, közben az ELTE TáTK-n ad elő. 2018 óta a Pedagógiai és Pszichológiai Kar munkatársa. Főbb kutatási területei az attitűdök, a diszkrimináció, a migráció, a közösségi gazdaság vizsgálata és a terepkísérletek gyakorlata.

Korábbi írásunkat a témában ITT érhetik el.