A távolléti felsőoktatás tapasztalatai és tanulságai

A tematikus Fókusz rovatban ezúttal az ELTE PPK Felsőoktatás-pedagógiai Módszertani Központ (FPMK) tagjainak a távolléti felsőoktatás tapasztalataival és tanulságaival foglalkozó kutatásairól olvashatunk négy tanulmányt. A kutatócsoport már a pandémiát megelőzően, 2018 óta foglalkozik intézményesített jelleggel a távolléti oktatás problémakörével, amit a veszélyhelyzeti távolléti oktatás bevezetése a kar, sőt a teljes felsőoktatási szektor érdeklődésének a homlokterébe emelt. A rovat vendégszerkesztője Kálmán Orsolya habilitált egyetemi docens, az FPMK vezetője. A Körkép rovat pedig a tanulók és a pedagógusok jóllétének kérdésétől a társadalomismereti műveltségen át a narratív interjúk pedagóguskutatásokban való megjelenéséig kínál írásokat.
A lap őszi számában egy angol nyelvű cikket is közöl, amely a szerző által – Aronson mozaik módszerének újraértelmezésével – fejlesztett, úgynevezett körkörös osztálytermi tanulási modellt és egy ráépülő kutatást mutat be.
Részletes tartalom:
http://nevelestudomany.elte.hu
A teljes lapszám itt letölthető.