2024 legjobb pedagógiai és neveléstudományi szakdolgozatai

2024.06.10.
2024 legjobb pedagógiai és neveléstudományi szakdolgozatai
Az ELTE PPK Neveléstudományi Intézete idén is kiválasztotta a legkiválóbb diplomamunkákat alap- és mesterképzésein.

A Neveléstudományi Intézet a hallgatói kiválóság elismerésére 2019-ben alapította meg ’Az év legjobb szakdolgozata’ díjat, amelyet minden tanévben a legjobb alapszakos, illetve magyar és angol nyelvű mesterszakos szakdolgozatot készítő hallgatónak adnak át. A hagyományoknak megfelelően a versenyben 2024-ben is részt vett minden pedagógia BA, neveléstudomány MA és Educational Science MA képzéseken született szakdolgozat, amelyek közül szakonként három szerző kapott felkérést, hogy nyilvános előadás keretében mutassa be munkáját. A prezentációkat követően a zsűri mindhárom szakon kiválasztotta a legjobbakat: 

Educational Science MA képzésen:

  • I. helyezett: Yulia Zhuravleva - Virtual Reality and Foreign Language Learning Motivation (témavezető: Czető Krisztina)
  • II. helyezettek (megosztva): Mizi Fan – AI Integration in Classroom Teaching: Stakeholder’s Beliefs, Competencies and Change Management (témavezető: Kálmán Orsolya) és Andrea Olmi – Nature Calls, Will Universities Respond? Exploring the Potential of Place-based Outdoor Learning in Higher Education and the NGO Sector (témavezető: Kálmán Orsolya)

Pedagógia BA képzésen

  • I. helyezett: Koczián Anna Júlia – A gyermekjóga hatása az iskolai stressz- és szorongáskezelésre (témavezető: Gulya Nikoletta)
  • II.  helyezett: Kovács Vivien – Fejlődési portfólió (témavezető: Tókos Katalin)
  • III. helyezett: Márkus Alina Orsolya – Előítéletek és diszkrimináció a varázsvilágban, avagy Harry Potter és a “többiek” (témavezető: Mészáros György)

Neveléstudomány MA képzésen

  • I. helyezett: Keresztesi Eszter – Kapcsolatok, szerepek, sztereotípiák: fogyatékossággal élő személyt magukban foglaló családrajzok vizsgálatának szisztematikus szakirodalmi áttekintése (témavezető: Gulya Nikoletta)
  • II. helyezett: Domján Fruzsina – Angol nyelvi fejlesztés megvalósításának lehetőségei egy művészeti óvoda keretein belül (témavezető: Tókos Katalin)
  • III. helyezett: Káré Istvánné – A bölcsődei ellátás megítélése szülők, kisgyermeknevelők és óvodapedagógusok körében (témavezető: Szabó Lilla)

Az első helyezettek 30-30 ezer forint értékű könyvutalványt nyertek, továbbá publikálási lehetőséget kaptak a Neveléstudomány című folyóiratban.