Távolléti oktatás - Kapcsolat

HALLGATÓKNAK

Kihez forduljon először, ha segítségre van szüksége a távolléti oktatással kapcsolatban?

Az egyes tantárgyak oktatásával, a távolléti tanulás támogatásával kapcsolatban első sorban az adott tárgy oktatóját keresse, vele egyeztessen a használt kommunikációs csatornákról, platformokról, a tárgy teljesítésének a feltételeiről a távolléti oktatás körülményei között.

Mit tegyen, ha az egyes tantárgyakon túlmutató, általános kérdése van a félév teljesítésével kapcsolatban?

Javasoljuk, hogy kövesse nyomon honlapunk Gyakran Ismételt Kérdések rovatát, számos fölmerülő kérdésre ott megtalálja a választ. Amennyiben további segítségre van szüksége, keresse az Intézeti titkárságok vagy a Tanulmányi Hivatal munkatársait e-mailben vagy telefonon.

 

OKTATÓKNAK

Kihez forduljon először, ha segítségre van szüksége a távolléti oktatással kapcsolatban?

A karon mentori rendszert működtetünk a távolléti oktatás segítése érdekében. Ha a tanulásmenedzsment rendszerhez kapcsolódó vagy módszertani, illetve technikai kérdései vannak,  először a csoportja mentorával, valamint a csoport tagjaival  konzultáljon. Mentorával, mentori csoportjával a távolléti oktatás képzés/tantárgy szintű kérdéseiről, problémáiról egyeztethet, ötleteket kaphat tőlük. Hozzájuk fordulhat pl. akkor, ha úgy véli, hogy kurzusa a távolléti oktatás keretében nem valósítható meg, vagy úgy érzi, hogy a hallgató kérésével, kérdésével nehezen boldogul. A mentori rendszerről itt talál egy áttekintő ábrát.

Mikor kérjen támogatást a tavolleti.oktatas@ppk.elte.hu e-mail címen?

Amennyiben a mentorcsoporton belül nem találnak választ a kérdésére, akkor a távolléti oktatás segítésével megbízott intézeti koordinátorokhoz vagy a Kari Távolléti Oktatást Támogató Munkacsoport tagjaihoz fordulhat a tavolleti.oktatas@ppk.elte.hu e-mail címen.

Amennyiben technikai feltételekkel kapcsolatos kérdése van (pl. ha nem rendelkezik megfelelő interneteléréssel vagy laptoppal/asztali géppel a távolléti oktatás megvalósításához), igényét a tavolleti.oktatas@ppk.elte.hu e-mail címen jelezheti.  Az informatikai eszközkészlet végessége miatt kérjük, hogy csak akkor válassza ezt a megoldást, ha másképp nem jut megfelelő laptophoz vagy PC-hez.

Technikai információk

Tájékoztatás a Neptun üzenetek problémáiról

Egyetemünk hónapok óta küzd a Hotmail.com, az Outlook.com és a Live.com rendkívül szigorú spam-ek elleni védekezési rendszerével, de sajnos eredménytelenül. Ezek a szolgáltatók, amikor hallgatóknak küld az egyetem elte.hu végződésű e-mail címről nagy számban tájékoztatást, akkor azt úgy ítélik, hogy azok spam szerverről érkeznek, és tiltólistára teszik. Ilyenkor az elte.hu címről érkező levelek visszapattannak, nem kerülnek a spam mappába sem kézbesítésre, és a tiltás több napig is megmarad. Bár a a probléma elhárítása érdekében többször próbálkozott az Informatikai Igazgatóság a szolgáltató megkeresésével, a helyzet sajnos nem javult. 
A biztonságos kommunikáció biztosítása érdekében azt javasoljuk, hogy rögzítsenek másik e-mail címet a rendszerben. Az ELTE hallgatói igényelhetnek ELTE-s e-mail címet is ezen az oldalon, a legbiztonságosabban oda fogják megkapni a leveleiket.

Kérjük, hogy arra is ügyeljenek, hogy amennyiben az elte.hu végződésű e-mail címüket a fentiekben említett külső szolgáltatók postafiókjára átirányítják, a helyzet ugyanúgy nem oldódik meg, a külső szolgáltató nem fogja beengedni ezeket az üzeneteket. Tehát kérjük, hogy mellőzzék az átirányítást és az ELTE-s címre érkező üzeneteiket közvetlenül kövessék nyomon.
2020.03.19.