Pedagógusok folyamatos szakmai fejlődése és tanulása

Megjelent a Neveléstudomány című folyóirat 2020/1 száma

2020.04.06.
Pedagógusok folyamatos szakmai fejlődése és tanulása
A Neveléstudomány című folyóirat friss száma A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődési modelljeinek vizsgálata a köznevelési rendszer, a szervezet és az egyén szintjén, röviden MoTeL   (Models of Teacher Learning) című projekt első hazai írásos bemutatkozása.  

A négyéves kutatás átfogó célja a pedagógus munka eredményességét meghatározó összefüggések feltárása, különös tekintettel a folyamatos szakmai fejlődés és tanulás rendszerét alkotó tényezőkre. A kutatók azt kívánják feltárni, hogy milyen létező modelljei vannak a folyamatos szakmai fejlődésnek és tanulásnak, és ezek hogyan hatnak a pedagógus munka eredményességére. Ezen belül közvetlen cél a pedagógusok felkészülését, szakmai fejlődését és tanulását befolyásoló rendszerszintű, szervezeti és egyéni tényezők jellemzőinek, kapcsolatrendszerének és hatásának elméleti feltárása.

A folyóirat tartalmából:

Halász Gábor és Rapos Nóra: Bevezető a Neveléstudomány „Pedagógusok folyamatos szakmai fejlődése és tanulása” című tematikus számához

Vámos Ágnes, Kálmán Orsolya, Bajzáth Angéla, Rónay Zoltán és Rapos Nóra: A különböző ágazatokra jellemző professzionalizálódás tanulságai a pedagógus folyamatos szakmai fejlődésének, tanulásának megértésében

Rapos Nóra, Bükki Eszter, Gazdag Emma, Nagy Krisztina és Tókos Katalin: A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődése és tanulása. Fogalmi változások

Lénárd Sándor, Kovács Ivett, Tóth-Pjeczka Kata és Urbán Krisztián: A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődését befolyásoló szervezeti tényezők

Kopp Erika: A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődése és tanulása az oktatási rendszer szintjén

Czető Krisztina: Eredményesség és szakmai fejlődés. A tanári eredményesség modelljei és az eredményes szakmai fejlődést és tanulást támogató tanulási helyzetek megközelítése

A Neveléstudomány 2020/1-es száma elérhető itt.
A MoTel kutatás honlapja