PPK-s szakemberek az iskolaelhagyás csökkentéséért

2018.07.10.


Először rendezték meg a a Kárpát-medencei Szabadegyetemet a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Sonkádon, közel 400 pedagógus részvételével, melynek témája a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése volt a magyar nyelvű oktatásban. A tanácskozáson több PPK-s szakember is előadást tartott.

A konferencián N. Kollár Katalin, az Iskolapszichológia Tanszék vezetője „Ezzel a gyerekkel csak baj van?!” című előadásában olyan alapvető gondolatokat fogalmazott meg, mint például mi a teendő, ha tanárként az ember érzi, hogy baj van egy gyerekkel? Jármi Éva, a Pszichológiai Intézet adjunktusának szekciófoglalkozása az ENABLE (European Network Against Bullying in Learning and Leisure Environments) programról szólt, melynek lényege a serdülőknél fellépő bullying (azaz zaklatás) megelőzése. Július 10-én Dr. Halász Gábor a Neveléstudományi Intézet oktatója a korai iskolaelhagyás kezeléséről, és annak múltbéli tendenciáiról számolt be. A szabadegyetem a Széchenyi 2020 program keretében,  az EFOP 3.10.1-17-2017-00001 „Tematikus együttműködés erősítése a köznevelés és felsőoktatás terén a Kárpát-medence szomszédos országaival" című projektben valósult meg.

Mint azt Halász Gábor elmondta, a sonkádi konferencia ráépült egy másik tanácskozásra, amely a mesterpedagógusok éves nyári szabadegyeteme volt. A PPK számára azért jelentős a Kárpát-medencei Szabadegyetem, mert a PPK koordinálásával jött létre a mesterpedagógusok és a kutató pedagógusok előmenetelére vonatkozik szabályozási rendszer „Itt a mi munkánk hatását tudjuk nyomon követni” – húzta alá Halász Gábor, aki számos konkrétumot tudott bemutatni az Innova kutatásból is a Kárpátaljáról, Erdélyből és a Felvidékről érkezett tanárok számára. 

ppk.elte.hu

2018.07.10.