Pedagógiai Innovációk és Társadalmi Esélyek Kutatócsoport
   

Történeti, Elméleti és Összehasonlító Pedagógiai Kutatócsoport

A kutatócsoportban és a Pedagógiatörténeti Doktori Program keretében folyó – széleskörű hazai és nemzetközi tudományos kapcsolatokra alapozódó – munka az alábbiakban bemutatásra kerülő 12 szakmai műhely (és a jelenleg futó, ezekhez kapcsolódó 2 OTKA, 1 TÁMOP részkutatás és egy OMAA által támogatott nemzetközi projekt) keretében valósul meg. Munkánk középpontjában a neveléstudomány elméleti-alapozó (rendszerező, történeti és összehasonlító) részdiszciplínái állnak.  Ebből adódóan a két egymással szimbiózisban működő tudományos közösség oktató- és kutatómunkájában is egymást kiegészítve van jelen a történeti és összehasonlító pedagógiai nézőpont, továbbá a rendszerező elméleti pedagógiai megközelítés. Programjaikban a fenti témák mellett a pedagógiai történeti antropológia, a reformpedagógia és az iskolai alternativitás, a börtönpedagógia, a tánc- és a múzeumpedagógia különböző elméleti, történeti témái is megjelennek. A történeti-elméleti, illetve összehasonlító orientáció mellett az egyes témák tárgyalása során kifejtésre kerülnek azok mai aktuális és innovációs vonatkozásai is. 

  • Csoportvezető: Németh András
  • Bővebben a kutatócsoportról
  • Portálkezelői menü Tartalom módosításaUtolsó módosítás dátuma: 2017.03.08.
    Eseménynaptár
    Előző hónap a naptárban 2017 július Következő hónap a naptárban
    H Hétfő K Kedd Sz Szerda Cs Csütörtök P Péntek Sz Szombat V Vasárnap
    26 27 28 29 30 2
    3 4 5 6 7
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28 29 30
    31 1 2 3 4 5 6
    ELTE Logo