Nemzetközi etnográfiai konferencia az ELTE PPK-n

A Neveléstudományi Intézet a Magyar Pedagógiai Társasággal együttműködve rendezte meg a hetedik "Rethinking Educational Ethnography" című nemzetközi konferenciát. A világ számos országából érkeztek előadók: Angliából, Kanadából, Svédországból, Dániából, Ausztriából, Németországból, Romániából, Spanyolországból, Észtországból, Csehországból és Magyarországról. A témák is változatosak voltak: a tanárok előmeneteli rendszerének etnográfiai vizsgálatától, a tanárok mindennapi tanulásának feltárásán át, egészen az etnográfiai történeti munkákig. Abban azonban egyetértettek a résztvevők, hogy a jelenkori inkább másféle kutatásokat preferáló tudományos környezetben fontos az etnográfiai megközelítést megerősíteni, amely jelentős eredményeket mutat fel a nevelés-oktatás kutatásában.

A konferencia sajátos hagyománya, hogy csak kevés tanulmányt fogad el, amelyeket előre elküldenek a kutatók, és a cikkekről intenzív, folyamatos dialógus zajlik az esemény alatt. 16 tanulmányról folytattak szakmai párbeszédet a résztvevők, egyenként 40 percben. Ezen felül összegző megbeszéléseket is tartottak, amelyek elsősorban az etnográfia módszertanáról szóltak. Több nem előadói résztvevő is csatlakozott a rendezvényhez Magyarországról, Kinából és Oroszországból. A résztvevők visszajelzései alapján aktív, gyümölcsöző, mély és építő párbeszéd jellemezte a konferenciát. A kész cikkeket várhatóan később egy special issue-ban publikálják a kutatók. A konferencia főszervezője Mészáros György volt, aki az Ethnography and Education folyóirat szerkesztőbizottságának is tagja.

2018.06.15.