Pszichológiai Doktori Iskola
   

Témakiírások

Az aktuális témakiírások az alábbi linkre kattintva érhetőek el:

A legördülő menükből az alábbi opciók választásával érhető el az aktuális lista: 
intézmény neve: Eötvös Loránd Tudományegyetem 
doktori iskola: Pszichológiai Doktori Iskola 
jelentkezési határidő szerint: 2017

Aczél Balázs

  • Az affektusok szerepe a kognitív kontrollban

Balázs Judit

  • Gyermek- és serdülőkori pszichés zavarok vizsgálata

Bányai Éva

  • Hipnózis, zene, illetve kiemelt figyelem hatásának összehasonlító vizsgálata melldaganatos betegek gyógyulására

Bárdos György

  • Életmód és egészség: hogyan csökkenthetők a kockázatok
  • A sportteljesítmények segítése 

Barta Csaba

  • A szerhasználat és a viselkedési addikciók hátterében álló genetikai és epigenetikai tényezők kutatása

Berkics Mihály

  • A versengés szociálpszichológiája
  • A társadalmi viszonyok észlelése
  • Párválasztási stratégiák evolúciós pszichológiai vizsgálat           
  • A társadalmi viszonyok és a társadalmi-politikai rendszer észlelése és megítélése 

Bernáth László

  • A tanulási stílust meghatározó tényezők feltárása

Cserjési Renáta

  • A szenvedélyek neurológiai korrelátuma

Demetrovics Zsolt

  • Az új szintetikus drogok használatának vizsgálata                               
  • A viselkedési addikciók spektrumszemléletének vizsgálata                   
  • A hiperszexualitás vizsgálata                                                              
  • A jutalomhiányos tünetegyüttes (reward deficiency syndrome) pszichológiai vonatkozásainak vizsgálata                                               
  • A kémiai és viselkedési addikciók pszichogenetikai vizsgálata             
  • A kémiai és viselkedési addikciók személyiségpszichológiai vizsgálata

Dúll Andrea

  • Az épített környezet pszichológiai hatásai
  • Az ember-környezet kölcsönkapcsolat pszichológiája   

Ehmann Bea

  • A társas elszigeteltség hatásainak nyelvi markerei

Fábri György

  • Ideológia és közgondolkodás
  • Hivatásrendek és társadalmi percepciójuk                                                 
  • A szociális reprezentáció és a társadalmi kommunikáció

Felvinczi Katalin

  • Program értékelés: eredményesség és/vagy akkreditáció               
  • Szakpolitikai programok tervezése és értékelése, különös tekintettel a morális térben értelmezhető társadalmi problémákra

Győri János

  •  A tanulói sokféleség megjelenése a pedagógusok tanórai kommunikációjában - Módszertani fejlesztések videókutatások részére
  • Kimagasló teljesítményszintű („tehetséges”) szülők gyermekeinek személyiségfejlődése a szülői teljesítmény társas/társadalmi megítélése kontextusában

Győri Miklós

  • Info-kommunikációs technológiák kutatási, támogatási, oktatási vagy diagnosztikus célokra történő alkalmazásának pszichológiai aspektusai atipikus fejlődésű személyeknél

Honbolygó Ferenc

  • A nyelv prozódiai jellemzőinek neurokognitív háttere

Hunyady György

  • Történelmi változások és szereplőik pszichológiája
  • A társadalmi közérzet minősége és meghatározói
  • Sztereotípiák, attitűdök, előítéletek, és ezek változásai a csoportközi viszonyokban

Janacsek Karolina

  • A szekvenciatanulás hátterében álló predikciós folyamatok neurokognitív feltérképezése

Kende Anna

  • Politikai aktivizmus és kollektív cselekvés
  • Előítéletek szociálpszichológiai vizsgálata

Király Ildikó

  • Az emlékezet és az emlékezetfejlődés szerepe a szociális kompetenciák kibontakozásában
  • Tudásbázis attribúció és szerepe a hétköznapi interakciókban

Kiss Orhidea

  • Az e-bizalom pszichológiai vonatkozásai a virtuális fogyasztásban         
  • Szervezeti változásmenedzsment és átalakító vezetés

Kökönyei Gyöngyi

  • Érzelemszabályozás és szomatikus egészség
  • Vonás- és állapotrumináció (rágódás)

Köteles Ferenc

  • Jóga, interocepció, jóllét   

Kovács Mónika

  • Nemi ideológiák, nemi sztereotípiák, nem és karrier, nem és politika
  • Kötődés és társadalmi attitűdök
  • Szociális dominancia orientáció: kontextus és dinamika
  • Az előítéletek csökkentésének lehetőségei 
  • Irigykedő előítéletek és sztereotípiák

Kőváry Zoltán

  • Pszichobiográfia, patográfia és klinikai esettanulmány

Krajcsi Attila

  • Elemi numerikus reprezentációk

Mérő László

  • Memetikai marketing
  • Az emóciók szerepe a gazdasági döntésekben

Molnár Márk

  • Idegrendszeri komplexitás EEG-jellegzetességei: pszichofiziológiai és klinikai vonatkozások

Németh Dezső

  • Alvás és emlékezet kapcsolata
  • Nyelv és emlékezet
  • Implicit kogníció

Nguyen Luu Lan Anh

  • Akkulturáció és identitás
  • Nemzetközi diákok adaptációja

Oláh Attila

  • A megküzdési kapacitás, a boldogságteremtő képesség, a globális jóllét és a mentális egészség összefüggésének vizsgálata.
  • Az erények és erősségek hatása a mentális egészség és a globális jóllét szintjének alakulására.
  • A mentális egészség tüneteinek azonosítása
  • A mindfulness, a globális jóllét és a mentális egészség összefüggésének elemzése.

Orosz Gábor

  • Iskolai motivációk, célok, lemorzsolódás
  • Iskolai csalás
  • Online viselkedés: Facebook, Tinder, Sorozatok, Pornográfia – szenvedély, motivációk, problémás és nem problémás használat
  • Rövid, online és offline mindset intervenciók
  • Versengés egyéni különbségei és versengési klímák

Pigniczkiné Rigó Adrien

  • Klinikai egészségpszichológia

Rácz József

  • Kvalitatív pszichológiai kutatások

Schmelowszky Ágoston

  • A pszichózis jelenségvilágának pszichodinamikus és neurokognitív megközelítési lehetőségei
  • A klinikai pszichoanalízis fogalmainak változása
  • Kulturális és társadalmi jelenségek pszichoanalitikus vizsgálata

Szabó Attila

  • Szenvedélyes testedzés; egészség, jóllét, vagy pszichés morbiditás?
  • A valós és észlelt edzésintenzitás pszichés hatása a kedélyállapotra és a szorongásra
  • Megtalálható-e a testedzésfüggőség a versenysportban?
  • A helyzet-teremtette kísértés és személyes jellemzők kölcsönhatása az oktatásban előforduló plagizálás és vizsgacsalás megértésében és megelőzésében

Szabó Mónika

  • Modern maszkulinitások - a férfiasság (hegemón maszkulinitás koncepciójának) szociálpszichológiai értelmezése
  • Az életkor, mint stigma
  • Elnyomó ideológiákkal kapcsolatos attitűdök változtatásának hatékonyságvizsgálata

Takács Zsófia

  • A kisgyermekek információfeldolgozása mesehallgatás közben
  • A digitális és papír-alapú mesekönyvek hatékonysága a kisgyermekek nyelvi és írás-olvasás készségeinek fejlesztésében
  • Az iskolai és óvodai írás-olvasás és matematika tanulási környezet és ezek hatása a kisgyermekkori fejlődésre
  • A végrehajtó funkciók kisgyermekkori fejlődése és az ezeket fejlesztő különböző intervenciók
  • A korai írás-olvasás készségeket fejlesztő intervenciók

Topál József

  • A kutya, mint az autizmus társas-kognitív sajátosságainak modellje
  • A dajkabeszédre való válaszkészség viselkedési és neurokognitív mechanizmusainak vizsgálata kutyán és emberen

Ujhelyi Adrienn

  • A közösségi média szociálpszichológiája

Urbán Róbert

  • Egészségpszichológiai kutatások
  • Alkoholfogyasztással kapcsolatos kutatások
  • A dohányzás elkezdését és a leszokást befolyásoló tényezők vizsgálata

Varga Katalin

  • A hipnózis élményvilágának interakciós megközelítése, interakciós szinkronitás hipnózisban
  • Perinatális tudomány témakörei

Vargha András

  • Klasszifikációs eljárások személy-orientált pszichológiai kutatásokban

Veres-Székely Anna

  • „Elektrodermális ujjlenyomatok” öröklött komponensei

Portálkezelői menü Tartalom módosításaUtolsó módosítás dátuma: 2017.03.16.
Eseménynaptár
Előző hónap a naptárban 2017 november Következő hónap a naptárban
H Hétfő K Kedd Sz Szerda Cs Csütörtök P Péntek Sz Szombat V Vasárnap
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
ELTE Logo