Pszichológiai Doktori Iskola
Nyomtatható verzió   Tartalom elküldése levélben   Betüméret növelése   Ikonok magyarázata 

Témakiírások

Az aktuális témakiírások az alábbi linkre kattintva érhetőek el:

A legördülő menükből az alábbi opciók választásával érhető el az aktuális lista: 
intézmény neve: Eötvös Loránd Tudományegyetem 
doktori iskola: Pszichológiai Doktori Iskola 
jelentkezési határidő szerint: 'csak élők'

  • The role of affects in cognitive control
  • Az affektusok szerepe a kognitív kontrollban
  • Módszertani és elméleti kutatások a Nudge elmélet kérdéseihez kapcsolódóan
  • Methodological and theoretical research on the questions of the Nudge theory
  • Gyermek- és serdülőkori pszichés zavarok vizsgálata
  • Életmód és egészség: hogyan csökkenthetők a kockázatok
Barta Csaba
  • A szerhasználat és a viselkedési addikciók hátterében álló genetikai és epigenetikai tényezők kutatása
  • Study of genetic and epigenetic factors underlying substance use and behavioral addictions
  • Párválasztási stratégiák evolúciós pszichológiai vizsgálat
  • The Evolutionary Psychology of Mating Strategies
  • A tanulási stílust meghatározó tényezők feltárása
Bunford Nóra
  • Az agresszió, érzelmi diszreguláció, viselkedésproblémák és funkcionális károsodások vizsgálata ADHD tüneteket mutató és tipikusan fejlődő serdülőkorúaknál
  • Az agresszió, érzelmi diszreguláció, és funkcionális károsodások neurobiológiai rizikófaktorai ADHD tüneteket mutató és tipikusan fejlődő serdülőkorúaknál
  • Automatikus vizuális információfeldolgozás: kognitív idegtudományi vizsgálatok
  • Assessment and improvement of emotional shifting 
  • Cognition and emotion biases in problematic eating
  • Research on the psychological implications of the reward deficiency syndrome
  • A jutalomhiányos tünetegyüttes (reward deficiency syndrome) pszichológiai vonatkozásainak vizsgálata
  • Research on the spectrum approach of behavioural addictions 
  • A viselkedési addikciók spektrumszemléletének vizsgálata
  • Hypersexuality
  • A hiperszexualitás vizsgálata
  • Research on the use of new synthetic psychoactive drugs 
  • Az új szintetikus drogok használatának vizsgálata
  • Research on substance related and behavioural addictions from a personality psychology approach 
  • A kémiai és viselkedési addikciók személyiségpszichológiai vizsgálata
  • Psychogenetic investigation of substance related and behavioural addictions 
  • A kémiai és viselkedési addikciók pszichogenetikai vizsgálata
  • Az ember-környezet kölcsönkapcsolat pszichológiája
  • Az épített környezet pszichológiai hatásai
  • Természet és ember környezetpszichológiai kapcsolata
  • Egészség- és betegségszínterek környezetpszichológiai vizsgálata
Ehmann Bea
  • A társas elszigeteltség hatásainak nyelvi markerei
  • Program értékelés: eredményesség és /vagy akkreditáció
  • Programme/intervention evaluation and/or accreditation
  • Applied social psychology: evaluation of public policies and programmes with special emphasis on social problems emerging in a moral space
  • Szakpolitikai programok tervezése és értékelése, különös tekintettel a morális térben értelmezhető társadalmi problémákra
  • A végrehajtó funkciók és az együttműködő viselkedés közti kapcsolat gyermekkorban 
  • Milyen tényezők befolyásolják a javak elosztását saját magunk és mások között kisgyermekkorban?
  • Az elektromos játékok használata és a végrehajtó funkciók összefüggései kisgyermekkorban
  • A gyermekkori pszichopatológiák összefüggése a végrehajtó funkciók működésével
  • A mindfulness meditáció hatékonysága a gyermekkori végrehajtó működések fejlesztésében
  • A játék szerepe a gyerekek végrehajtó működéseinek fejlődésében
  • Factors Effecting Young Children’s Preferences for the Distribution of Resources
  • The Relation Between Executive Functions and Cooperative Behaviour in Childhood
  • Electronic Gaming and Executive Functions in Young Children
  • Child Psychopathology and Executive Functions
  • The efficacy of mindfulness practices to foster children’s executive function skills
  • The role of play in children’s developing executive function skills
  • Cooperation and competition within the immigrant community
  • Versengés és együttműködés a bevándorló közösségekben
  • Coping with winning and losing from young to old age
  • A győzelem és vesztés pszichológiája fiatal és idős korban
  • Competition and giftedness
  • A versengés személyiséglélektani és mentálhigiénés vonatkozásai
  • Tehetség és versengés
  • The personality psychology and psychological and somatic health aspects of competition
  • A destruktív versengés
Gaál Zsófia
  • A kreativitás pszichofiziológiája (Gaál Zsófia Annával közös témavezetéssel)
  • Family dinamics in families with an exceptional professional achievement of one of the parents
  • The cultural patterns of nursery school age children's conceptual constructions on teaching and learning in educational institutions
  • The neurocognitive background of prosodic features of language
  • A nyelv prozódiai jellemzőinek neurokognitív háttere
  • A zenei képességek vizsgálata
  • The assessment of musical aptitude
  • Történelmi változások és szereplőik pszichológiája
  • A társadalmi közérzet minősége és meghatározói
  • Sztereotípiák, attitűdök, előítéletek, és ezek változásai a csoportközi viszonyokban
  • A szekvenciatanulás hátterében álló predikciós folyamatok neurokognitív feltérképezése
  • Pszichológiai tanácsadás hatásvizsgálata
  • Feasibility studies of psychological counselling
  • Studies of female drug use
  • Női szerhasználat vizsgálata
  • Trauma és krízisintervenció vizsgálata
  • Studies of trauma and crisis intervention
  • Qualitative psychology studies
  • Kvalitatív pszichiológiai kutatások
  • A csoportközi kollektív cselekvés és segítségnyújtás szociálpszichológiai motivációi
  • The social psychological motivations for engagement in intergroup collective action and helping
  • Etnikai előítéletek szociálpszichológiai vizsgálata a társas identitás elméleti keretében
  • The social psychological study of ethnic prejudice within the framework of social identity theory
Keresztes Attila
  • A humán emlékezet teljes élethosszon át tartó neurokognitív változásainak vizsgálata
  • Investigating neurocognitive changes in human memory across the lifespan
  • Metacognitive abilities in young children 
  • Selective learning and teaching
  • Children's selective cultural learning in multicultural families
  • Az emlékezet és az emlékezetfejlődés szerepe a szociális kompetenciák kibontakozásában
  • Knowledge base attribution in everyday interaction
  • Tudásbázis attribúció és szerepe a hétköznapi interakciókban
  • The role of memory and memory development in emergent social competences
  • A videojáték-zavar személyiségpszichológiai vizsgálata
  • Research on gaming disorder from a personality psychology approach
  • Online tartalmak fogyasztásának pszichológiai vonatkozásai
  • Szervezeti hatékonyság vezetéspszichológiai vonatkozásai
Kóbor Andrea
  • A viselkedésadaptáció és döntéshozatal neurokognitív háttere: A kognitív kontroll és statisztikai tanulás/szekvenciatanulás viselkedéses, elektrofiziológiai és agyi képalkotó vizsgálata.
  • The neurocognitive background of behavior adaptation and decision making: The investigation of cognitive control and statistical/sequence learning with behavioral, ERP, and fMRI studies.
  • Individual differences in the process of immersion in potentially addictive behaviors
  • Individual differences of psychological adaptation in novel environments
  • A kognitív képességek egyéni különbségei
  • Measurement of and individual differences in cognitive abilities
  • Adaptív számítógépes tesztelés
  • IQ és emberi intelligencia
  • Végrehajtó funkciók egyéni különbségei
  • Nemi különbségek a kognitív képességekben
  • Tehetség-azonosítás
  • Computerized Adaptive Testing
  • IQ and human intelligence
  • Gender differences in cognitive abilities
  • Individual differences in cognitive abilities
  • Identification of giftedness
  • Individual differences of executive functions
  • Női nemi szerep variációk és kötődés 
  • Irigykedő előítéletek és sztereotípiák
  • Szociális dominancia orientáció: kontextus és dinamika
  • Kötődés és társadalmi attitűdök
  • Nemi ideológiák, nemi sztereotípiák, nem és karrier, nem és politika
  • Az előítéletek csökkentésének lehetőségei
  • Rendszerkritika és nosztalgia
  • Female gender role variations and attachment
  • Envious prejudices and stereotypes 
  • Social dominance orientation: context and dynamics 
  • Attachment and social attitudes
  • Gender ideologies, gender stereotypes, gender and career, gender and politics
  • Prospects for prejudice reduction
  • Vonás- és állapotrumináció (rágódás)
  • Érzelemszabályozás és szomatikus egészség
  • Propriocepció és testi tudatosság
  • Elektromágneses hiperszenzitivitás
  • Interoception and symptom perception
  • Egészségféltés és egészségszorongás
  • Interocepció és tünetpercepció
  • Proprioception and body awareness
  • Electromagnetic hypersensitivity
  • Health worry and health anxiety
  • Kreativitás és személyiség - klinikai vonatkozások
  • Pszichobiográfia és élettörténet-elemzés a klinikai és személyiségkutatásban
  • Dinamikus és egzisztenciális pszichológiák
  • Creativity and personality - clinical aspects
  • Psychobiography and life history analysis in clinical and personality research
  • Dynamic and existential psychologies
  • A munkafüggőség pszichológiája
  • Elemi numerikus reprezentációk
  • Basic number representations
  • Automatikus statisztikai elemzések és legjobb elemzési gyakorlatok
  • Automatic statistical analysis and best data analyses practices
  • The role of executive functions in obesity
  • Addiction and obesity
  • The mechanism and effect of mindfulness on executive functions in the context of reward processing, relevance to obesity
  • The role of executive functions (i.e. attention, inhibitory control) in normal and abnormal behaviour
  • Iskolai társas kapcsolatok
  • Tanárképzés és a tanári pálya
  • Iskolapszichológiában alkalmazott módszerek vizsgálata és fejlesztése
  • A stressz és érzelmek pszichofiológiája
  • Stressz felépülés
  • Teljesítményhelyetekhez kapcsolódó érzelmi állapotok
  • Psychophysiology of sress and emotion
  • Stress recovery
  • Emotional responses in high performance situations
  • Klinikai egészségpszichológia
Pintér Judit
  • Krónikus szomatikus betegségek lélektani aspektusainak vizsgálata kvalitatív megközelítéssel
  • A trauma vizsgálata kvalitatív megközelítéssel
  • Qualitative psychological studies
  • Kvalitatív pszichológiai kutatások
  • Interpretatív fenomenológiai analízis módszer alkalmazása pszichológiai kutatásokban
  • Applying interpretative phenomenological analysis in psychological studies
  • Category learning in case of complex visual stimuli
  • Semantic and episodic nature of memories in Life story Interview
  • Magasabb rendű kognitív mechanizmusok kultúrközi összehasonlítása
  • Az Életút Interjú emlékeinek epizodikus és szemantikus elemei
  • Cross-cultural examination of higher order cognitive processes
  • Kategóriatanulás komplex vizuális ingerek esetén
  • Emlékezeti megtartás és előhívás esemény emlékek esetén
  • Retention and retrieval at the event model level

Reinhardt Melinda
  • Perfectionism
  • Perfekcionizmus
  • Non-suicidal self-injury and its psychological and psychosocial correlates
  • A nem öngyilkossági szándékkal történő önsértés pszichológiai és pszichoszociális vonatkozásai

  • Meditációs módszerek és a személyiség összefüggései, a meditáció személyiségre gyakorolt közvetlen és hosszú távú hatásai
  • Meditative methods and personality.
  • Békés Iskolák-program hatásvizsgálata
  • Creating a Peaceful School Learning environment CAPSLE – an outcome study
  • Alvás és információfeldolgozás 
  • Sleep and information processing 
  • Érzelmi szabályozás rémálom zavarban 
  • Emotional regulation in Nightmare Disorder 
  • A REM fázis heterogenitása 
  • The heterogeneity of REM sleep
  • A közösségi média szociálpszichológiája
  • The social psychology of artificial intelligence
  • Perinatal sciences
  • Hypnosis, hypnotic interaction
  • A hipnózis élményvilágának interakciós megközelítése, interakciós szinkronitás hipnózisban
  • Phenomenologycal analysis of altered states of consciousness
  • Perinatális tudomány témakörei
  • Klasszifikációs eljárások személy-orientált pszichológiai kutatásokban
  • Classification methods in person-oriented psychological research
  • Pszichometriai kutatások a pozitív pszichológia és a mentális egészség témakörében
  • „Elektrodermális ujjlenyomatok” öröklött komponensei
  • Inherited components of the “electrodermal fingerprint”

Portálkezelői menü Tartalom módosítása Utolsó módosítás dátuma: 2019.01.02.
Eseménynaptár
Előző hónap a naptárban 2019 március Következő hónap a naptárban
H Hétfő K Kedd Sz Szerda Cs Csütörtök P Péntek Sz Szombat V Vasárnap
25 26 27 28 1 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
ELTE Logo